AppleCare för företag - Så här fungerar det
AppleCare för företag erbjuder service på plats och support 24/7 för företagets Apple-proukter - Mac, Apple Studio Displays, iPhone och iPad. Tjänsten inkluderar produktreparation på plats så snabbt som redan nästa arbetsdag och snabbt byta av delar som är sönder.
Täckning av hårdvara ingår
AppleCare for Enterprise täcker även maskinvaruproblem för iPhone, iPad, Mac och Studio Display som utförs av Apple Retail och auktoriserade servicepartner, med endast originaldelar. Välj täckningslängd per produkt från inköpsdatumet för maskinvara
Välj täckningslängd per produkt från inköpsdatumet för maskinvara:
iPhone
2 eller 3 år
iPad
2, 3 eller 4 år
Mac
3 eller 4 år
Studio Display
3 eller 4 år
Så här fungerar reparationen:
Scenario - Mac
Batteri laddas inte helt
Lösning
1. Medarbetare ringer AppleCare, skriver in PIN-kod
2. AppleCare felsöker och bekräftar reparation som krävs
3. AppleCare bokar in reparation med den anställde
Så här går bytet till
Scenario - iPad
En anställd spräcker en iPad-skärm
Lösning
1. Din helpdesk bestämmer sig för att använda Service Pool
2. Din namngivna kontakt skickar in en efterfråga
3. AppleCare kontaktar den anställde för att organisera bytet
Hjälp med överföring
Scenario - Överföring av data
Anställd vill överföra data till en ny Mac
Lösning
1. Anställd ringer AppleCare, skriver in PIN-kod
2. Anställd uppger enhetens serinummer.
3. AppleCare guidar den anställde genom hela processen.
Träffa en expert. Besök våra butiker.
Upptäck hela vårt utbud av Apple-produkter och få råd.
Registrera dig för ett företagskonto.
Genom att bli företagskund hos Elgiganten så får du all hjälp du behöver när du ska handla saker till ditt företag. Litet eller stort företag spelar ingen roll, vi kan hjälpa och guida dig.
Kontakta vårt säljteam.
Vill du göra ett större köp eller är du intresserad av en offert? Kontakta vårt centrala säljteam så hjälper vi dig vidare.