Epoq-reklamation – vi hjälper dig snabbt vidare
För att vi ska kunna behandla ditt klagomål så snabbt som möjligt är vi beroende av korrekt dokumentation. Du kan välja att själv registrera ditt klagomål på vår webbplats genom att följa lämplig guide nedan.
Såhär gör du:
- Hitta den produktkategori som passar din produkt i rullgardinsmenyn nedan och öppna dokumentet.
- Dokumentera felet/skadan på produkten i form av bilder eller filmer som anges i dokumentet.
- Tryck på "Registrera reklamation" och fyll i fälten.
- När reklamationen har skapats får du ett bekräftelsemail om reklamationen. Via länken i detta mail kan du ladda upp fler bilder och dokument vid behov.
Olika reklamationer
Om produkten du vill reklamera på är en bänkskiva kan du använda detta dokument för att säkerställa att du lämnar in ett fullständigt reklamation.
Dokumentationsguide – Bänkskivor (PDF - öppnas i nytt fönster)
Om produkten du vill göra reklamation på är en dörr- eller lådfront, kan du använda detta dokument för att säkerställa att du lämnar in ett fullständigt reklamation.
Dokumentationsguide – Fronter (PDF - öppnas i nytt fönster)
Om produkten du vill anmäla ett klagomål på är ett handfat, kan du använda detta dokument för att säkerställa att du lämnar in ett fullständigt klagomål.
Documentationsguide– Diskhoar (PDF - öppnas i nytt fönster)
Om du vill reklamera en produkt som är en förlust kan du använda detta dokument för att säkerställa att du lämnar in ett fullständigt klagomål.
Dokumentationsguide– Blandare (PDF - öppnas i nytt fönster)
Om produkten du vill registrera ett klagomål på inte är bland ovanstående kategorier kan du använda detta dokument för att säkerställa att du skickar in ett fullständigt klagomål.
Dokumentationsguide – Övriga produkter (PDF - i nytt fönster)
Stora varor levererade med hemleverans
Så här gör du:
- Packa försiktigt upp emballaget och inspektera noggrant innehållet. Notera och ta bilder av skadan (gäller även skador på emballage).
- Om möjligt, rapportera till chauffören som levererade varan.
- Anmäl skadan så fort som möjligt.
Vi behöver:
- En närbild som tydligt visar skadan på din produkt samt en helhetsbild på produkten
- Beskrivning av skadan.
- Kvittonummer eller unikt ID som du finner långt upp till höger på ditt kvitto
- Skriv också med om det var några skador på emballaget
OBS - Undvik att använda den skadade produkten om det är en omfattande skada som kan påverka funktionen.
Varor levererade via post
Så här gör du:
- Packa försiktigt upp varan och undersök den noggrant. Notera och ta eventuellt en bild på skadan.
- Anmäl skadan så fort som möjligt till vår kundtjänst.
- När retursedeln är mottagen, returnerar du varan utan kostnad
Skadade varor skall alltid returneras med tillhörande tillbehör och emballage.
Utökad produktgaranti
Alla produkter du köper från Elgiganten omfattas av både garanti och reklamationsrätt. Garantierna kan variera från produkt till produkt och ha olika innehåll, men reklamationsrätten är lagstadgad och följer alla produkter.
Läs mer om utökad produktgaranti