Så här kontrollerar du statusen på din reparation
På Elgiganten förstår vi att det är viktigt för dig att hålla dig informerad om hur din reparation går. Av denna anledning erbjuder vi ett lättanvänt spårningssystem så att du kan övervaka statusen för din pågående reparation- eller serviceförfrågan. Följ dessa enkla steg för att komma åt reparationsstatusen för din produkt.
1. Leta reda på reparations e-post eller sms
När vi skapar en serviceförfrågan får du en bekräftelse via både sms och e-post. Detta bekräftelsemeddelande innehåller en unik spårningslänk för din specifika reparationsförfrågan. Länken ser ut ungefär så här: https://mypage.elgiganten.se/repair/ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ1234567890
2. Klicka på länken
Öppna e-postmeddelandet eller textmeddelandet du har fått från oss och klicka på den medföljande spårningslänken. Detta tar dig direkt till vårt spårningssystem för reparationer.
3. Logga in (om du tillfrågas)
Om du inte redan är inloggad kommer du att bli ombedd att ange e-postadressen och lösenordet som är kopplat till ditt Elgiganten-konto. Ange bara nödvändig information och klicka på "Logga in" för att komma åt reparationsspårningssystemet.
4. Sök efter uppdateringar
Du kan nu se status på din reparation och se om det finns några uppdateringar. Om några åtgärder är nödvändiga från din sida kan du också göra detta här. Exempel på nödvändiga åtgärder är att godkänna kostnaden för en reparation, att få din produkt returnerad utan åtgärd eller att skicka din produkt till återvinning.
Vi rekommenderar att du kontrollerar reparationsspårningssystemet regelbundet efter uppdateringar av din reparationsförfrågan. Vårt serviceteam kommer också att skicka uppdateringar via e-post och sms för att hålla dig informerad under hela processen.
Exempel
Så här kan spårningsverktyget se ut på en serviceförfrågan.
Behöver du ytterligare hjälp?
Stötte du på problem när du spårade din reparation eller har du några andra frågor? Ta gärna kontakt med vår kundtjänst. Vi är här för att hjälpa dig.