Prata med våra köksspecialister
Vi levererar ditt nya Epoq kök hem till dig!
Nu dröjer det inte länge till du kan laga mat i ditt drömkök. Snart levererar vi ditt nya Epoq kök hem till dig! På denna sida kan du hitta användbar information om Elgigantens köksleveranser, leverantistider och priser. Har du frågor får du mer än gärna kontakta vår kundservice eller Epoq-personal i Elgiganten-butikerna.
Läs mer om leverans
Vi levererar överallt på fastlandet i Sverige. Om du bor på en ö utan förbindelse till fastlandet (väg/bro), levererar vi till närmaste punkt på fastlandet. Observera även att du på vissa platser endast kan välja ”leverans till port eller tomtgräns”. Vänligen kontakta vår kundtjänst om du är osäker på om vi kan leverera hem till dig.
Beställning av köksleverans görs när du bekräftar ditt köp av kök i en Elgiganten butik.
Leveranstiden kan variera
Ett Epoq-kök skräddarsys alltid efter dina behov och preferenser och leveranstiden kan variera beroende på vilken kökslösning du har valt. Lagerförda standardprodukter har en leveranstid på 2-4 veckor medan de flesta kök med specialanpassningar har en leveranstid på 6-15 veckor.
Ändringar i leveranstiden
Våra köksspecialister ger dig en beräknad leveranstid vid beställning +/- 5 arbetsdagar.
Du får en slutgiltig bekräftelse på datum 1-3 veckor innan faktisk leverans. Du kan följa status på din beställning genom att logga in på min sida.
Flexibla leveransalternativ
På Elgiganten kan du välja att få din leverans till port eller tomtgräns, eller med inbärning. Vi har flera dagar och tider att välja på för leverans.
Skydda ditt golv
Transport av tunga objekt kan i värsta fall skada ditt golv. Därför rekommenderar vi att du på förhand täcker golvet med en skyddande yta. Var också uppmärksam på att de som transporterar varorna av säkerhetsskäl inte kan ta av sig sina skor.
Genomgång av leveransen
När du väl har fått ditt kök är det viktigt att du undersöker om du har mottagit alla delar. Skulle du upptäcka att något saknas eller är skadat, ta kontakt med vår kundservice och ha ditt beställningsnummer, produktkod och en bild av skadan tillgänglig. Du har 7 dagar på dig att göra oss uppmärksamma på skador eller saknade delar. Har du också beställt köksmontering via oss är det viktigt att du gör oss uppmärksam på saknade/skadade delar så fort som möjligt.
Vi hjälper dig med ditt nya Epoq-kök
Att köpa nytt kök eller tvättstuga kan först verka lite överväldigande. Resultatet är viktigt, och det är därför vi är här för att hjälpa dig. Vi hjälper dig med allt från planering och leverans till montering och garantier.
Epoq Reklamation
På den här sidan har vi samlat de olika kategorierna av reklamationer för ditt Epoq kök, för att hjälpa dig att genomföra en reklamation på rätt sätt.