Hoppa över navigation

Så anmäler du en skada

Har din produkt blivit skadad eller stulen? Du hittar information om hur du gör en skadeanmälan när du är försäkrad via Elgiganten här.

Anmäla försäkringsskador banner med texten "Användbara tips innan du anmäler en skada".
Kvitto på försäkring.

1. Hitta ditt kvittonummer

Kvittonummer kan refereras till som Unikt ID, kontantnota eller fakturanummer på ditt kvitto eller din faktura.

Mobilförsäkring: Telefon med IMEI-nummer på skärmen.
2. Hitta IMEI-numret

Se till att ha din enhet och IMEI-numer redo innan du startar. IMEI står för International Mobile Equipment Identitet. Du kan se det som din telefons fingeravtryck – det är ett 15-siffrigt nummer som är unikt för varje enhet.

Mobilförsäkring: Händer på ett tangentbord.
3. Inloggningsportal

Beskriv skadan eller problemet du har med enheten i portalen
och få ditt personliga lösningsalternativ.

Betala avgiften inom 24 timmar och du får en e-post som innehåller all information du behöver för att få din enheten reparerad. Enkelt eller hur?

Mobilförsäkring: Telefon med "Hitta min iPhone" inställningar på skärmen.
4. Stäng av spårning

Innan du startar, glöm inte att stänga av Hitta min iPhone / Android funktion eller liknande.

Detta gör du enkelt i dina inställningar eller online, stegen varierar från mobil till mobil.

* Notera att om denna inte är avstängd kommer mobilen inte att kunna repareras, och du kan komma att debiteras en avgift.

Mobilförsäkring: En person som arbetar på kundtjänst.
Behöver du hjälp?

Kontakta oss:

(+46) 0770 456 333