KundtjänstFörsäkring: Så anmäler du en skada

Försäkring för datorer, surfplattor och mobiler
Har du köpt försäkring för en mobiltelefon efter den 1 maj 2022 eller försäkring för en bärbar dator eller surfplatta efter den 1 november 2022? Anmäl skadegörelse eller stöld genom att klicka på länken nedan.

Försäkring till andra produkter
Har du köpt mobilförsäkring eller försäkring för andra produkter före den 1 maj 2022 eller försäkring för en surfplatta eller bärbar dator innan den 1 november 2022? Anmäl skadegörelse eller stöld genom att klicka på länken nedan.



1. Hitta ditt kvittonummer
Kvittonummer kan refereras till som Unikt ID, kontantnota eller fakturanummer på ditt kvitto eller din faktura.

2. Hitta IMEI-numret
Se till att ha din enhet och IMEI-numer redo innan du startar. IMEI står för International Mobile Equipment Identitet. Du kan se det som din telefons fingeravtryck – det är ett 15-siffrigt nummer som är unikt för varje enhet.

3. Inloggningsportal
Beskriv skadan eller problemet du har med enheten i portalen
och få ditt personliga lösningsalternativ.
Betala avgiften inom 24 timmar och du får en e-post som innehåller all information du behöver för att få din enheten reparerad. Enkelt eller hur?

4. Stäng av spårning
Innan du startar, glöm inte att stänga av Hitta min iPhone / Android funktion eller liknande.
Detta gör du enkelt i dina inställningar eller online, stegen varierar från mobil till mobil.
* Notera att om denna inte är avstängd kommer mobilen inte att kunna repareras, och du kan komma att debiteras en avgift.