
Glöm inte att försäkra din TV!
Det är lätt att glömma hur mycket en TV betyder i vår vardag, och hur mycket frustration man kan uppleva när den slutar fungera. Har du någonsin upplevt att din TV blivit svart, fått ett pixelfel eller att skärmen har skadats? Med en produktförsäkring för din TV skyddar du dig mot framtida oförutsedda händelser som kan inträffa. Vi ser till att du får snabb hjälp vid en olycka och reparerar eller byter ut din TV.
Du kan enkelt lägga till en försäkring när du köper en ny produkt av oss, både online samt i våra butiker.

Därför bör du välja en försäkring
Försäkringen hjälper dig med att få din TV reparerad, eller utbytt, med obegränsat antal skadetillfällen. Vi säkerställer en enkel och flexibel samt snabb process hela vägen från det att du anmäler skadan till det att produkten repareras.

Detta täcker försäkringen:
- Plötsliga, oförutsedda, händelser som tapp-, stöt- och vätskeskador samt blixtnedslag. Täcker även pixelfel och inbränningar.
- Ingen självrisk, åldersavdrag eller värdeminskning.
- Obegränsat antal skadetillfällen och gäller i hela världen.
- Alla delar och tillbehör i originalförpackningen.
- Hemservice för reparation av TV över 32".
- Omfattar stöld vid inbrott i ditt hem, fritidshus eller ditt kontor.
- Om den skadade produkten inte repareras får du en ersättningsprodukt eller ett presentkort motsvarande inköpspris.

Typiska skador på en TV
Skador som orsakas genomplötsliga, oförutsedda, händelser som tapp-, stöt- och vätskeskador samt blixtnedslag. Försäkringen täcker även pixelfel och inbränningar.

Produktförsäkring jämfört med en hemförsäkring
Många har idag en hemförsäkring, men har du tänkt på att självrisken ofta kan vara hög? Vissa hemförsäkringar täcker dessutom inte hemelektronik, eller har en ökad självrisk för det.
Hemförsäkringen har vanligtvis ett åldersavdrag som snabbt försämrar produkternas värde över tid. Med vår försäkring betalar du ingen självrisk och har heller inget åldersavdrag eller en värdeminskning. Om den skadade produkten inte repareras får du en tekniskt likvärdig ersättningsprodukt eller ett presentkort motsvarande inköpspris.

Förläng produktens livslängd
Tillsammans med vår försäkringspartner har vi stort fokus på hållbarhet. Produktförsäkring och löpande underhåll kan hjälpa till att förlänga produktens livslängd. Förutom att erbjuda en bra säkerhet vid plötsliga, oförutsedda händelser är en av fördelarna med försäkringen att vi möjliggör en positiv klimatpåverkan genom att förlänga livslängden på produkten. Detta uppnår vi genom att reparera produkten, så långt det är möjligt. Produkten påverkar miljön under hela sin livstid och cirka 80 % av miljöpåverkan kommer från produktionen av produkten.
Om en skada eller fel uppstår på din produkt kommer vår prioritet alltid vara att försöka reparera den. I vissa fall kommer detta att ta lite längre tid än att bara byta ut produkten mot en ny, och i dessa fall tackar vi dig för ditt tålamod och din förståelse. I andra fall kanske reparation inte är möjligt och i dessa fall kommer vi att ersätta din produkt med en ny tekniskt likvärdig utbytesprodukt.

Anmäla en skada?
Om du har köpt en produktförsäkring och en olycka har inträffat kan du skapa ett försäkringsärende genom att klicka på länken nedan.