
Allt om reparationer och reservdelar
På Elgiganten reparerar vi de flesta typer av elektronik, stort som smått. Så länge produkten har en känd produktlinje spelar det ingen roll om produkten är köpt av oss eller inte. Vår verkstad Elcare är Skandinaviens största när det kommer till reparation av elektronik! Du kan även köpa reservdelar hos oss och reparera produkten själv, oavsett om du behöver ett handtag till tvättmaskinen eller en del till kaffemaskinen. På denna sida hittar du information om hur du beställer reparationer och reservdelar.

Reparationer och reparationscenter
Elgiganten har ett eget reparationscenter för elektronik. Här kan du få service och reparationer utförda på flera produkter, som t.ex. datorer, surfplattor, mobiltelefoner, TV eller kaffemaskiner. Klicka på länken nedan för att beställa reparation eller kontrollera status för din reparation. Du kan även boka reparation i våra butiker.

Reservdelar
Kanske behöver du bara en ny del, och inte en helt ny produkt. Vi erbjuder ett brett utbud av reservdelar, oavsett om du behöver nya skruvar, en ny fjärrkontroll eller en spisknopp. Detta kan du köpa via Elcare Nordic, som är en del av Elgiganten. Be gärna om hjälp i något av våra lager eller beställ direkt i Elcares webbutik.
Kom ihåg att kontrollera om garantin fortfarande gäller innan du reparerar något själv. Produkter med garanti ska endast öppnas av auktoriserade tekniker, och om du öppnar produkten själv kan dina garantirättigheter förfalla.

Så här hittar du rätt reservdelar
Det finns flera sätt att hitta rätt produkt och reservdel:
- Du får den bästa matchningen genom att hitta produktnumret och skriva det i "Hitta delar efter modell"
- Du kan också använda menyn på hemsidan eller söka på delen i sökfältet
- När du har hittat din reservdel kan du beställa den på hemsidan och få den levererad hem till dig inom några dagar
- Självklart kan du också alltid fråga en anställd i våra butiker

Vi reparerar produkter med eller utan garanti
Behöver du en produkt reparerad som fortfarande är under garanti? Du kan ta med den till någon av våra butiker så hjälper vi dig. För större produkter är service i ditt hem ett alternativ. Du kan enkelt beställa reparationer själv på vår hemsida. Här hittar du information om kontaktpunkt och förfarande. Behöver du mer hjälp kan du kontakta kundtjänst så hjälper vi dig i rätt riktning. Om du är registrerad medlem i vår kundklubb hittar du enkelt kvittot på den aktuella produkten på Min sida.

Elgiganten har certifierade Apple-reparatörer, vilket innebär att du behåller din garanti om du får din produkt reparerad hos oss, och vi använder endast originaldelar om något behöver bytas ut. Vi kan bland annat byta en trasig skärm och batteriet. Du hittar prislistan i länken nedan. Flera av Elgigantens butiker har ett eget butikscenter som kan reparera dina Apple-produkter inom kort tid. Andra kan vidarebefordra produkten till en externt godkänd verkstad. Vi har även låneprodukter så att du inte behöver vara utan din favoritprodukt medan du väntar.

Utökad garanti
Vi vill att du ska njuta av de produkter du köper från oss i många år och att de ska hålla länge. Alla nya produkter levereras med en tillverkargaranti som uppfyller kraven för en garantiperiod. Men visste du att du också kan köpa en utökad garanti? Med den utökade garantin från Elgiganten kan du förlänga produktens garantiperiod till antingen 5 eller 10 år. Du kan köpa förlängd garanti när du köper en produkt i webbutiken eller i något av våra lager.

Status på reparation
Har du beställt en reparation? Här kan du kontrollera status för reparationen.

Ska vi skicka en hemtekniker?
Med Elgigantens Hemtekniker kan du känna dig trygg. Alla våra Hemtekniker har en grundlig utbildning och en djup förståelse för hur produkterna är uppbyggda och hur de skall installeras för att fungera på bästa sätt. När du beställer en tjänst från oss kan du känna dig trygg med att den tekniker som besöker dig har all kunskap som krävs för att din hemelektronik ska hanteras på korrekt sätt.